پتینه کاری روی چوب

پتینه روی چوب

پپتینه و پتینه کاری روی چوب،از قدیمی ترین رشته های پتینه محسوب می شود که متاسفانه در ایران توجهی به آن نشده و اکثریت پتینه کاران با پتینه کاری روی چوب ناآشنا هستند .

 از نظر آنها، پتینه فقط مختص به پتینه دیوار،و پتینه سقف می باشد،در صورتیکه پتینه بسیار گسترده می باشد.

پتینه روی چوب،انشعاب و گستپتینه مبلمان،پتینه صندلی،پتینه بوفه،پتینه میز،پتینه ویترین،پتینه میز بار،پتینه کنسول،پتینه میز جلو،پتینه استند،پتینه تخت

در ادامه و به تدریج،درباره تک تک این پتینه ها بصورت مفصل صحبت خواهیم کرد امیدواریم مورد توجه و استفاده تمامی شما دوستان پتینه کار قرار بگیرد.

پتینه کاری روی چوب

از دیرباز مصنوعات چوبی در منازل به عنوان رکن اصلی آسايش وجود داشتند،بنابراین زیبایی آنها بسیار مورد توجه بود.

پتینه روشی بسیار مقبول برای زیبایی بخشیدن به مصنوعات چوبی بود و به مرور زمان،انواع تکنیکهای پتینه توسط اساتید خلاق،و علاقمند ابداع شد.

ردگی بسیار فراوان است و این نوع پتینه دارای سابقه خیلی زيادى می باشد.

در این مقاله سعی مي شود بحث پتینه چوب و گستردگی آنرا مورد توجه قرار دهيم.

انواع پتینه چوب،بدین شرح مي باشد:

پتینه مبلمان نیز از همین قاعده مستثنی نیست،در گذشته های نه چندان دور که مواد شیمیایی مانند امروز فراوان نبود،از مواد گیاهی که اتفاقأ بسیار با کیفیت و با دوام و بی ضرر بودند برای پتینه کاری مبلمان چوبی استفاده می شد،که دارای عمر بسیار طولانی بودند.

برای پتینه از گیاهان رنگی یا پودر ریشه گیاهان استفاده می شد و برای ماندگاری آن از لاک الکل و یا صمغهای گیاهان استفاده می شد،و هم اکنون در آثار قدیمی و موزه ها و خانه های تاریخی این پتینه های زیبای گیاهی بروی مبلمان را می بینیم که به مانند روز اول تازه به نظر می رسند.